محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان :اخیرا با طیفی روبرو هستیم که بر سر مردم منت می‌گذارند‍! ما برای هیچ مسئولی نامه فدایت شوم نفرستاده‌ایم؛ زمانی مردم حرف ما را قبول می‌کنند که ما را همراه خودشان بدانند.
کد خبر: ۸۰۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 30 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:کامران باقر لنکرانی در گرامیداشت «دهمین بزرگداشت حماسه 9 دی» با اشاره به مناسبت‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیاری از مناسبت‌هایی که در انقلاب اسلامی داریم، مایه افتخار است.

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به افتخارات استان فارس عنوان کرد: افتخار فارس این است که در سال 88 سریع‌تر از بقیه استان‌ها وارد میدان شد و هشتم دی نخستین راهپیمایی را انجام داد و سپس 9 دی راهپیمایی دوم را اجرا کرد.

وی با اشاره به کارنامه درخشان استان فارس در زمینه‌های مختلف افزود: امسال اتفاقاتی در استان رخ داد که چگونگی این وقایع باید ریشه‌یابی شود.

وزیر اسبق بهداشت یادآور شد: فارس یک استان فرهنگی، انقلابی و علمی است که همواره با انقلاب بوده و خواهد بود.

باقری لنکرانی در ادامه با اشاره به ضرورت مردمی کردن اقتصاد اظهار کرد: امروز ما با مشکلات اقتصادی متعددی روبرو هستیم که تنها راه غلبه و عبور از آن مردمی کردن اقتصاد است.

وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد به این معناست که فرصت‌های خوب و عادلانه برای تمام افراد فراهم شود، اضافه کرد: هنگامی که صحبت از مردمی کردن اقتصاد می‌شود، افکار بعضی‌ها به سمت بنگاه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری می‌رود.

باقری لنکرانی درباره وظیفه دولت در این زمینه تصریح کرد: مردمی شدن اقتصاد به آحاد مردم کمک می‌کند و اجرای این امر وظیفه دولت اسلامی است.

وی ضمن انتقاد از روند اجرای توسعه اقتصادی امروز افزود: اگر صرفا در چارچوب اقتصاد فعلی عمل کنیم، با افزایش شکاف طبقاتی مواجه خواهیم شد؛ ضمن اینکه مشکلات گذشته نیز شتاب بیشتری می‌گیرد.

وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: امیدواریم با شکل‌گیری مجلس جدید، مردمی شدن اقتصاد محقق شود.

این همایش با همکاری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج جامعه پزشکی و کانون فرهنگی بصیرت برگزار شد.

همچنین در این مراسم محمد امین جعفری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز، بیانیه‌ای در رابطه با حماسه ۹ دی قرائت کرد که خلاصه‌ای از آن به این شرح است:

«حماسه ۹ دی تجلی قدرت الهی در هویت اسلامی و بنیان مدمی انقلاب بود که با الهام از فرهنگ عاشورایی، فتنه‌گران داخلی و توطئه‌چینان خارجی را مرعوب ساخت و بین تکلیف‌گرایان حسینی با منحرفان فریب خورده و دنیاطلبان داخلی و اسلام‌ستیزان خارجی شاخص شد.

یکی از عوامل جلوگیری از نفوذ جریانات و بروز فتنه‌ها شناخت ریشه‌ها، علل، عوامل و گردانندگان آن فتنه و زنده نگه داشتن این قیام و حماسه تاریخی است.

چون پیام ٩ دی برای همه اعصار است تا فتنه‌گران و مدعیان و منحرفان بدانند که ملت عهد اُخوت با هیچ شخص، جریان و فردی نبسته است. به محبوبیت، جایگاه و خدمت‌های گذشته خود نبالند که قطعا می‌بازند. میزان حال فعلی افراد است و عقد اخوت دانشجویان و نخبگان انقلابی با شاخص‌ها، اسلام، انقلاب، امام، شهدا و ولایت است و نه چیز دیگری...

جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز به عنوان نماینده بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور بار دیگر بیعت خود را با آرمان‌ها، اهداف، اصل انقلاب و جمهوری اسلامی تجدید کرده و همگان را به وحدت حول محور ولایت مطلقه فقیه دعوت می‌نماییم».

در ادامه محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی سخنانی اعلام کرد: در انتخابات ۲ اسفند ماه، جامعه اسلامی دانشجویان قدری فراتر رفته است و معیار های مطلوب را به مردم اعلام می‌دارد و نسبت به افرادی که معرفی می‌کند پاسخگو و مطالبه‌گر است.

وی افزود: اخیرا با طیفی روبرو هستیم که بر سر مردم منت می‌گذارند‍! ما برای هیچ مسئولی نامه فدایت شوم نفرستاده‌ایم؛ زمانی مردم حرف ما را قبول می‌کنند که ما را همراه خودشان بدانند.

زادمهر گفت: خلاهای بودجه در روزهای اخیر بحث زیادی دارد و ما در این شرایط انتظار داریم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را اصلاح کند ولی از لیست‌های تَکراری انتظاری بیش از این نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار